بلاگ

نحوه پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات با NetBackup

امروزه اطلاعات و داده‌های دیجیتال به‌عنوان ارزشمندترین و مهم‌ترین دارایی‌های هر سازمان و شرکتی است. از این‌رو محافظت از اطلاعات و نگهداری  درست از این دیتاها و بازیابی سروقت و به‌موقع آن‌ها در موقعیت‌های بحرانی اهمیت بسیاری دارد. NetBackup به‌عنوان قوی‌ترین ابزارها باری پشتیبانگیری و بازیابی داده‌ها شناخته می‌شود. در در این مقاله، به بررسی نحوه  بازیابی اطلاعات و پشتیبان‌گیری با NetBackup و اهمیت یادگیری این نرم‌افزار می‌پردازیم.

دوران آکادامی دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی NetBackup به‌همراه اعطای گواهینامه پایان دوره ارائه می‌دهد.

معرفی NetBackup

دوره‌های آموزشی NetBackup نرم‌افزاریست که توسط شرکت  Veritas ارائه شده‌است. این ابزار یک راه‌حل جامع و کامل برای مدیریت فرآیند‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات در محیط‌های IT است. NetBackup با قابلیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود در سرورها، پایگاه‌های داده ، سیستم‌های مجازی و حتی اپلیکیشن‌های کلیدی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از اطلاعات خود در برابر از دست رفتن، خرابی سخت‌افزار، حملات سایبری و سایر تهدیدات محافظت کنند.

نحوه پشتیبان‌گیری با NetBackup

آموزش ذخیره سازی

پشتیبان‌گیری با NetBackup و  ذخیره و بازیابی اطلاعات به سادگی از طریق مراحل زیر انجام می‌شود:

آموزش ذخیره سازی

1- تعریف سیاست‌های پشتیبان‌گیری

در قدم اول سیاست‌های بکآپ‌گیری باید مشخص شوند. این سیاست‌ها شامل زمان‌بندی پشتیبان‌گیری، نوع اطلاعات ( فایل، پایگاه داده، ایمیل و... ) ، نوع رسانه ( دیسک یا نوار) و قوانین مربوط به نگهداری نسخه‌های پشتیبان است.

آموزش ذخیره سازی

2- پیکربندی ذخیره‌سازی

قدم دوم بعد از تعیین ساسیت‌‌ها، نوبت به ذخیره‌سازی داده‌ها با NetBackup می‌رسد. با روش‌های مختلفی می‌توان دادهها را ذخیره‌سازی کرد. مانند ذخیره‌سازی برروی دسیک، نوار و حتی فضای ابری.

آموزش ذخیره سازی

3- اجرای فرآیند پشتیبان‌گیری

بعد از انجام تنظیمات اولیه، عملیات بکآپ گیری به‌صورت خودکار و طبق سیاست‌های تعیین شده، انجام می‌شود. NetBackup اطلاعات را به‌صورت دوره‌ای و طبق زمان‌بندی تعیین شده، پشتیبان‌گیری می‌کند.

آموزش ذخیره سازی

4- مانیتورینگ و مدیریت پشتیبان‌ها

بعد از انجام تنظیمات اولیه، عملیات بکآپ گیری به‌صورت خودکار و طبق سیاست‌های تعیین شده، انجام می‌شود. NetBackup اطلاعات را به‌صورت دوره‌ای و طبق زمان‌بندی تعیین شده، پشتیبان‌گیری می‌کند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

نحوه بازیابی اطلاعات با NetBackup

پیاده سازی ATP

بازیابی اطلاعات با NetBackup نیز به آسانی قابل انجام است:

آموزش ذخیره سازی

1- انتخاب نسخه پشتیبان

جهت بازیابی داده‌ها اول باید نسخه پشتیبان که قصد برگرداندن آن را دارید را از میان دیگر نسخه‌های موجود انتخاب کنید. NetBackup امکان مشاهده و انتخاب دقیق تاریخ و زمان نسخه پشتیبان را فراهم می‌کند.

آموزش ذخیره سازی

2- تعیین مقصد بازیابی

بعد از انتخاب نسخه مورد نظر، باید مقصد بازیابی را نیز مشخص کنید. این مقصد می‌تواند مکان اصلی داده‌ها قبل از بکآپ گیری و یا هر مکان دیگری باشد.

آموزش ذخیره سازی

3- اجرای فرآیند بازیابی

درنهایت با انتخاب نسخه و تعیین مقصد، عملیات بازیابی و بکآپ شروع می‌شود. NetBackup با بازیابی اطلاعات به مقصد معین شده، دیتاها را به وضعیت پیشین خود باز می‌گرداند.

دوره‌های NetBackup در دوران آکادمی

همانطور که گفتیم بکآپ‌گیری و بازیابی داده‌ها اهمیت بسیار بالایی در دنیای دیجیتال و IT امروزی دارد. آموزش پشتیبان‌گیری با NetBackup برای مدیران و متخصصان IT بسیار ضروری است. آموزشگاه‌های معتبر بسیاری این دوره‌ها را ارائه می‌دهند که از جمله برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به آموزشگاه دوران آکادمی اشاره کرد.

 آکادمی دوران دوره‌های آموزشی NetBackup را به‌صورت کامل و کاربردی ارائه ‌می‌دهد که این دوره‌ها از مفاهیم پایه تا پیشرفته پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات با NetBackup را دربرمی‌گیرد. اساتید مجرب و متخصص این دوره‌ها با استفاده از مثال‌های عملی و پروژه‌های واقعی، به دانش‌پذیران در درک مفاهیم و تکنیک‌ها در محیط‌های عملیاتی کمک میکنند.

پشتیبان‌گیری با NetBackup یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راهکارها برای حفاظت از اطلاعات سازمانی‌ست. NetBackup با امکانات پیشرفته و گسترده‌ای که دارد عملیات پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات را برای سازمان‌ها، راحت و کارآمد می‌سازد. آموزش و یادگیری و تسلط بر نرم‌افزار NetBackup برای متخصصان IT یک نیاز اساسی است و دوره‌های آموزشی NetBackup در دوران آکادمی بهترین فرصت برای فراگیری این مهارت است. با شرکت در این دوره‌ها، شما می‌توانید از امنیت و کارایی فرآیندهای پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات در سازمان خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403