بلاگ

مزایای دوره آموزشی ISO27001

با پیچیده‌تر شدن فرآیندهای صنعتی، نیاز روزافزونی به ادغام و یکپارچه‌سازی اجزای مختلف اتوماسیون وجود داشت. شرکت زیمنس این را تشخیص داد و در سال 2010، پورتال کاملاً یکپارچه اتوماسیونTIA Portal  (تیا پورتال) را معرفی کرد، یک چارچوب مهندسی یکپارچه که برنامه نویسی PLC، طراحی رابط ماشین انسانی (HMI) و سایر وظایف اتوماسیون را در یک محیط واحد گرد هم می‌آورد. این فناوری رفته رفته فراگیرتر شد تا جایی که به دوره آموزش TIA Portal در سراسر جهان رسید.

چه زمانی نیاز به آموزش TIA Portal احساس شد؟

مدیریت سیستم‎های بزرگ و پیچیده با اجزای متعدد به هم پیوسته در اتوماسیون می‌تواند چالش برانگیز باشد. مهندسان اغلب با معضل برنامه‌نویسی بهینه و دسترسی به بخش‌های مختلف یک ماشین مواجه بودند. به‌خصوص زمانی که به‌طور همزمان با یکدیگر همکاری می‌کردند. اینجا بود که واحدهای نرم‌افزاری پورتال TIA (TIA Portal) و آموزش TIA Portal وارد عمل شدند و راه حلی قدرتمند برای مقابله با این مشکل فراهم کردند.

TIA Portal به زبان ساده

لوگو TIA

با اینکه هیچ راه کوتاهی برای پاسخ به سوال TIA Portal چیست؟ وجود ندارد، اما اگر این مقاله دوران آکادمی را دنبال کنید مطمئناً به شما کمک خواهد کرد. به‌خصوص اگر تازه وارد دوره آموزشTIA Portal  شده باشید.

اطلاعات زیادی در پورتال TIA در پشتیبانی آنلاین صنعت زیمنس (SIOS) یافت می‌شود. از اینجا باید متوجه شد که TIA Portal یک نرم‌افزار پکیج شده برای هر نرم‌افزار دیگری است که روی تجهیزات اجرا می‌شود. بنابراین، به‌عنوان مثال، زمانی که مجوز Step7 یا WinCC Unified را دریافت می‌کنید، TIA Portal قبلاً در آن گنجانده شده است.

واحدهای نرم‌افزاری TIA Portal چگونه عمل می‌کنند؟

واحدهای نرم افزاری در TIA Portal مهندسان را قادر می‌سازد تا چندین بخش نرم‎افزار مستقل را در یک PLC ایجاد کنند. هر واحد نرم افزار به‌عنوان یک برنامه مستقل عمل می‌کند. مانند اینکه در یک کنترل کننده واحد چندین PLC داشته باشید. مهندسان با استفاده از دوره آموزش TIA Portal می‌توانند واحدهای نرم‌افزاری فردی را برای بخش‌های مختلف فرآیند اتوماسیون ایجاد کنند. دوره آموزش TIA Portal (تیا پورتال)، یک رویکرد ماژولار و سازمان یافته برای برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. با تفکیک عملکردها به واحدهای نرم‌افزاری، مهندسان می‌توانند بر روی بخش‌های خاص به‌طور همزمان بدون تداخل با دیگران کار کنند.

میزان تاثیرگذاری پورتال TIA در دنیای دیجیتال

زیمنس به‌طور مداوم برای پیشرفت پورتال TIA سرمایه‌گذاری کرده است. به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای منظم، قابلیت‌های آن را افزایش داده‌اند که سازگاری با آخرین پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تضمین می‌کنند. جامعه کاربران و دانش‌پذیران دوره‌های آموزشی پرتال TIA نقش حیاتی را می‌کنند. مهندسان کاربر پورتال تیا ، بازخوردهایی را که زیمنس برای اصلاح و بهینه‌سازی مداوم نرم افزار استفاده کرده است، ارائه می‌دهند.

TIA Portal از شروع فعالیت خود 13 به‌روز رسانی را ارائه کرد (تقریباً هرسال یک آپدیت) و آخرین به‌روز رسانی آن در نوامبر 2024 عرضه شد.

گواهینامه +CompTIA A

در دوره آموزش TIA Portal چه چیزی فرا خواهید گرفت؟

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.


هر آنچه را که برای مهندسی ماشین‌های مدرن نیاز دارید را در سیستم کاملاً یکپارچه اتوماسیون TIA Portal خواهید یافت. پورتال TIA امکان دسترسی نامحدود به طیف کامل خدمات اتوماسیون دیجیتالی، از برنامه‌ریزی دیجیتال تا مهندسی یکپارچه و «عملیات ناپیدا» (transparent operation) را به شما می‌دهد. با آموزش TIA Portal در دوران آکادمی ، مزایای رقابتی ارزشمندی را به دست خواهید آورد.

جشنواره عید 1403