بلاگ

اسپلانک چه نقشی در امنیت دارد؟

اسپلانک (Splunk ) یک ابزار توانا در امنیت سایبری است که به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و به نمایش گذاشتن داده‌های مختلف کمک می‌کند. برای ساده‌تر کردن این مفهوم، می‌توان آن را به دوربین مداربسته در حیاط خانه تشبیه کرد. فرض کنید شما یک دوربین مداربسته دارید که همه‌چیز را در حیاط شما زیر نظر دارد. این دوربین به شما امکان می‌دهد تا هر زمان که بخواهید، به تصاویر و ویدئوها دسترسی پیدا کنید و وضعیت امنیتی حیاط خود را بررسی کنید. اسپلانک نیز همین کار را در دنیای دیجیتال انجام می‌دهد؛ با گرد آوری اطلاعات از سیستم‌ها، شبکه‌ها و نرم‌افزار‌ها، به شما کمک می‌کند تا وضعیت امنیتی سازمان خود را تحت نظر داشته باشید.

دوره‌های آموزشی Splunk دوران اکادمی

با آکادمی دوران اسپلانک را حرفه‌ای و تخصصی آموزش ببینید و متخصص شوید!!!

نقش اسپلانک در امنیت سایبری

اسپلانک در زمینه سایبری به‌عنوان یک سیستم مدیریت اطلاعات و رویدادهای امنیتی (SIEM) کار می‌کند. به‌وسیله این پلتفرم نرم‌افزاری شما می‌توانید تا داده‌های مختلف از منبع‌های متعدد را گردآوری کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از اسپلانک، می‌توانید نمونه‎های نامتداول را پیدا کرده و با تهدیدهای امنیتی مقابله کنید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

شناسایی تهدیدات

پاسخ به حوادث

نظارت مداوم

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها

    یکی از ویژگی‌های اصلی اسپلانک در امنیت، تجزیه و تحلیل داده‌های کلان است. این پلتفرم نرم‌افزاری توانایی این را دارد که حجم زیادی از داده‌ها را به‌سرعت دریافت و فهم کند. مثلاً، اگر یک کاربر غیرمجاز تلاش کند وارد شبکه شما شود، اسپلانک توانایی این را دارد تا این کار را تشخیص داده و به شما اعلام نماید. این خصوصیت شبیه مثال همان دوربین مداربسته‌ای است که در لحظه، هر نوع حرکت مشکوک را ضبط می‌کند.

  • شناسایی تهدیدات

    اسپلانک، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تهدیدات را قبل از آنکه به یک چالش پیچیده تبدیل شوند، بیابند. این ابزار با واکاوی داده‌ها و بکارگیری از الگوریتم‌های AI ، می‌تواند حر نوع حرکت ناهنجار را شناسایی کند. به‌عنوان مثال، اگر یک کاربر به‌شکلی غیرمنتظره به اطلاعات مهمی دست یابد، اسپلانک این مساله را سریعاً شناسایی کرده و برای تیم امنیتی گزارش ارسال می‌کند.

  • پاسخ به حوادث

    یکی دیگر از توانایی‌های اسپلانک در امنیت ، توانایی پاسخ به حوادث می‌باشد. دوره آموزشی Splunk دوران آکادمی ، افراد فعال در تیم‌های امنیتی کمک می‌کند تا در صورت رویداد یک حمله سایبری، به‌سرعت عکس‌العمل نشان دهند. اطلاعاتی که اسپلانک ثبت و ضبط کرده است، می‌تواند آن‌ها را یاری دهد تا منشاءِ حمله را پیدا نمایند و کنش‌های لازم را انجام دهند.

  • نظارت مداوم

    اسپلانک امکان نظارت مستمر و پیوسته بر وضعیت امنیتی را در دسترس قرار می‌دهد. این ابزار به‌شکل مداوم داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و گزارش‌هایی درمورد تهدیدات امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا سازمان‌ها به‌طور مداوم و پویا، از وضعیت امنیتی خود باخبر باشند و در شرایط حساس، کنش‌های لازم را انجام دهند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از اسپلانک در امنیت

به‌کار بردن اسپلانک در امنیت به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا به توسعه چشمگیری در قدرت شناسایی و مقابله با تهدیدات دست یابند. یک دوره آموزشی اسپلانک به افراد فعال در امنیت شبکه آموزش می‌دهد تا با تجزیه و تحلیل داده‌های متعدد، بهترین راه های ممکن را انتخاب کنند و از به وقوع پیوستن حملات هکرها پیشگیری نمایند.

دوره آموزشی Splunk

برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری اسپلانک هستند، دوره آموزشی Splunk چهار می‌تواند بسیار مفید باشد. این دوره به شما آموزش می‌دهد که چگونه از اسپلانک به بهترین نحو استفاده کنید و ابزارهای لازم برای تحلیل و مدیریت داده‌ها را فرا بگیرید.

دوران آکادمی ضمن آموزش حرفه‌ای و تخصصی، مدرک بین‌المللی نیز به دانشجویان گرامی اعطا می‌کند.

دوره آموزشی Splunk به‌عنوان یک مهارت ضروری در  امنیت سایبری است. اسپلانک در امنیت سایبری به گروه‌های امنیتی کمک می‌کند تا تهدیدات را سریعاً یافته و با آن‌ها مقابله کنند. با بکارگیری اسپلانک در امنیت، می‌توانید وضعیت امنیتی سازمان خود را بهبود دهید و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. شرکت در دوره آموزش اسپلانک دوران آکادمی ، نه فقط به شما را در شناسایی تهدیدات مهارت می‌بخشد، بلکه به شما این توانایی را در شما ایجاد می‌کند تا با خیال آسوده ‎تری به سایر فعالیت‌های خود در بخش IT سازمان‌تان بپردازید.

بیشتر بخوانید :