بلاگ

آشنایی با فریمورک دانت نت

دنیای برنامه نویسی دات نت، یک فریومورک شی‌ گرا است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. نقش برجسته آن را در صنعت بازی، برنامه‌های کاربردی برای وب‌سایت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه، و فرصت‌های شغلی که در توسعه وب و موبایل و همچنین توسعه برنامه‌های iOS ارائه می‌دهد. فریمورک دات نت اکنون یک ابزار منبع باز با 32 زبان برنامه نویسی است.

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی NET. ، دوران آکادمی است. دانشجویان در این دوران با فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و تمرین روبرو هستند و می‌توانند از این فرصت‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه برنامه نویسی بهره ببرند.

فریمورک دات نت شامل چه زبان‌های برنامه‌نویسی است؟

فریمورک دات نت (تلفظ ” dot net”) یک چارچوب شی گرا است که برای ایجاد کد چندبارمصرف استفاده می‌شود. مایکروسافت آن را برای برنامه‌های خود توسعه داده است، اما اکنون این یک ابزار منبع باز است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. فریم‌ورک دات نت شامل زبان‌های برنامه نویسی متعدد، از جمله C++ و C# است که معمولاً برای ایجاد برنامه‌های موبایل و دسکتاپ، از جمله بیشتر بازی‌های مطرح، استفاده می‌شود. در این نمای کلی، در مورد اینکه چگونه می‌توانید از برنامه‌نویسی دات نت برای پروژه‌های خود استفاده کنید بیشتر خواهید آموخت.

فریمورک دات نت

با برنامه‌نویسی دات‌نت چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

برنامه نویسی دات نت به‌ویژه در صنعت بازی برجسته است که از سال 2022 به یک تجارت 197 میلیارد دلاری تبدیل شده است. Unity یکی از محبوب‌ترین منابع بازی سازی در اینترنت است و زبان برنامه نویسی آن C# است. فریمورک دات‌ نت همچنین یکی از رایج‌ترین چارچوب‌های مورد استفاده در NET Core است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

فریمورک دات نت چه کاربردهایی در برنامه‌نویسی وب دارد؟

فریم‌روک دات نت همچنین در برنامه‌های کاربردی برای وب سایت‌ها و  تلفن‌های همراه رایج است و توسعه وب، توسعه موبایل و توسعه برنامه‌های iOS را به صنایع بسیار خوبی تبدیل می‌کند تا در صورت داشتن این مهارت‌ها، آن‌ها را بررسی کنید. اگر مهارت‌های توسعه اپلیکیشن دارید، می‌توانید با فریمورک .NET در هر صنعتی کار کنید، زیرا هر کسب‌وکاری دوست دارد یک اپلیکیشن همراه با محصولات، ابزارها و خدمات آن‌ها باشد. دوره‌های آموزش دات نت را گذرانده و گرایشی را انتخاب کنید که علاقه‌تان را برانگیزد تا با چیزی که از آن لذت می‌برید کار کنید.

چگونه فریمورک دات نت را دانلود کنیم؟ آیا رایگان است؟

زمانی، فریم ورک دات‌نت برای استفاده نیاز به مجوز داشت، به این معنی که باید به مایکروسافت هزینه‌ای را پرداخت می‌کردید. امروزه می‌توانید فریم‌ورک دات نت را به‌راحتی نصب کنید زیرا به صورت رایگان به‌ شکل منبع باز در دسترس است. وقتی می‌خواهید به برنامه‌ای دسترسی پیدا کنید یا آن را باز کنید که به .NET Framework نیاز دارد، به‌طور خودکار از شما خواسته می‌شود آن را نصب کنید. دستورات را تا زمانی که با موفقیت دانلود شود دنبال کنید.

در صورت باز نشدن دات‌نت، چه کار باید کرد؟

اگر پس از نصب دات‌نت، برنامه همچنان باز نشد، کنترل پنل خود را باز کنید و «ویژگی‌های ویندوز» (Windows Features) را جستجو کنید. گزینه‌ای را پیدا کنید که می‌گوید «NET Framework (شامل .NET 2.0 و 3.0 می‌شود)» آن را انتخاب کنید، OK را فشار دهید و سپس دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید تا مطمئن شوید تنظیمات ذخیره شده‌اند. اگر در حین نصب با خطایی مواجه شدید، صفحه پشتیبانی مایکروسافت برای دات‌نت می‌تواند به شما در عیب‌یابی کمک کند.

مزایای دوره آموزش برنامه نویسی دات نت

.Net دارای ابزارهای فراوانی برای ارائه اهداف مختلف است. C#، C++، و Visual Basic زبان‌های برنامه‌نویسی انتخابی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی، از جمله کسانی هستند که با Unity، منبع محبوب توسعه Gaming، بازی می‌سازند. بیش از ¾ همه کسب و کارها از NET Core استفاده می‌کنند. گذراندن دوره دات نت در دوران آکادمی به شما در صنعت کدنویسی مزیت خواهد بود.

فریمورک دات نت

ارتباط دات نت با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی

در حالی فریم ورک داتنت که معمولاً با محصولات ویندوز مرتبط است، می‌توانید به‌راحتی آن را با سایر مهارت‌های برنامه‌نویسی ترکیب کنید. به‌عنوان مثال، کسانی که با پایتون آشنا هستند می‌توانند مهارت‌های دات‌نت خود را فرا بگیرند و یک چارچوب Python.NET ایجاد کنند. این فقط یک بخش کوچک در مورد نحوه استفاده از برنامه‌نویسی دات‌نت است. از آنجایی که از 32 زبان برنامه نویسی و منابع فریمورک تشکیل شده است، ده‌ها راه وجود دارد که می‌توانید حتی با دانش اولیه وارد آن شوید.

هر صنعت برنامه نویسی تا حدودی از برنامه‌نویسی دات نت استفاده می‌کند. فریم ورک دات نت مایکروسافت در سراسر جهان به‌عنوان یکی از برترین مشاغل برنامه نویسی شناخته می‌شود، و اگر قصد دارید این گام را در شرکت‌های مشابه صرف‌نظر از اندازه آنها بردارید داشتن مهارت در برنامه‌های اصلی دات نت آنها بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر در رزومه خود تجربه‌ای با برنامه نویسی دات نت دارید، و یا گواهینامه دوره‌ دات‌نت دوران آکادمی را کسب کنید، برای کارفرمایان متمایز خواهید شد.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403