بلاگ

اعتبار سنجی و فیلتر کردن داده ها در PHP

فیلترهای php به جهت اعتبارسنجی و پاکسازی داده‌های خروجی استفاده می‍شوند. پلاگین فیلتر  PHP توابع مختلفی دارد که از آن‌ها می‌شود برای بررسی ورودی‌های کاربران استفاده کرد. این نوع افزونه به‌دلیل نوع طراحی که دارد، اعتبارسنجی داده‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.

در این مقاله، برخی از موضوعات مفید مدیریت داده‌ها در PHP بر اساس عنوان، فیلترها و توابع پاسخ به درخواست‌ها را خواهید آموخت. بیایید ابتدا با فیلترها شروع کنیم:

دوران آکادامی دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی برنامه‌نویسی PHP به‌همراه اعطای گواهینامه پایان دوره ارائه می‌دهد.

فیلترهای PHP

آموزش php

فیلترهای PHP برای پاکسازی و اعتبارسنجی داده‌های ورودی استفاده می‌شوند. اعتبار سنجی یا Sanitization برای حذف هر گونه کاراکتر غیرقانونی از داده‌های ورودی است.

اعتبار سنجی در مدیریت داده‌ها در PHP فرآیند تعیین اینکه آیا داده‌های ورودی در فرم مناسب هستند یا خیر. فیلترهای پی اچ پی قبل از ارسال درخواست، از پاکسازی و اعتبارسنجی داده‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

چرا اعتبارسنجی و فیلتر کردن مهم است؟

فرض کنید یک فیلد ورودی در صفحه وب خود دارید که کاربر می‌تواند آدرس آن را تایپ کند. هکرها می‌توانند هر اسکریپتی را در آن فیلد ورودی ارسال کنند که بتواند از طریق درخواست به سرور برود و به هکر اجازه دهد سیستم را کِرک کند، Sanitization یا فیلتر کردن (به معنای دیگر؛ پاکسازی) اجازه نمی‌‌دهد هیچ اسکریپتی در سمت سرور اجرا شود.

از طرف دیگر، فرض کنید یک صفحه وب برای ورود به سیستم دارید که به ایمیل و رمز عبور از سمت کاربر نیاز دارد. اعتبارسنجی بررسی می‌کند که آیا فیلد ایمیل با فرمت معتبر ایمیل پر شده است و حداقل و حداکثر طول فیلد رمز عبور نقض نشده است یا خیر.

پسوند فیلتر PHP

پسوند فیلتر PHP به گونه‌ای طراحی شده است که مدیریت داده‌ها در PHP از جمله اعتبارسنجی داده‎‌ها را سریعتر و آسان‌تر کند. پسوند فیلتر PHP شامل بسیاری از توابع داخلی است که به بررسی آسان داده‌های ورودی کمک می‌کند.

منابعی که برای فیلتر کردن داده‌ها مورد نیاز است

منابع زیر می‌توانند داده‎‌ها را به‌صورت خارجی وارد کنند و نیاز به فیلتر دارند:

مدیریت داده ها در Php

Exception چیست و چگونه در مدیریت داده‌ها در PHP استفاده می‌شود؟

یک Exception یا «استثنا» علامتی است که اعلام می‌کند در حین اجرای اسکریپت خطا رخ داده است. توابع و کلاس‌های PHP استثناها را ارائه می‌کنند و توابع تعریف شده توسط کاربر نیز می‌توانند استثناها را ایجاد کنند.

Exception ها روشی کارآمد برای توقف عملکرد بدون ایجاد نتایج اشتباه در پایان هستند.

در مدیریت داده‌ها در PHP کلمه کلیدی «throw» استثناها را ارسال می‌کند. بلوک catch را امتحان کنید استثناهایی را که توسط بلوک کد پرتاب می‌شوند را می‌گیرد. اگر استثناها ثبت نشوند، یک خطای (error) مرگبار استثنای کشف نشده می‌دهد.

سعی کنید بلوک، شامل بلوک کد باشد تا اجرا شود. بلوک Catch تنها زمانی اجرا می‌شود که بلوک try یک استثنا ایجاد کند. با استفاده از شی استثنا می‌توانید اطلاعاتی در مورد «استثنا» در بلوک catch بدست آورید.

با دوران آکادمی برنامه‌نویسی PHP را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

PHP که به‌دلیل سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری شناخته شده است، وب سایت‌ها و برنامه‌های بی‌شماری را تقویت می‌کند. مدیریت داده‌ها در PHP برای تعاملات محتوای پویا و پایگاه داده عالی است، و آن را به یک انتخاب مطمئن برای توسعه دهندگان تبدیل می‌کند.

قابلیت‌های ترکیبی پی‌اچ‌‎پی با XML درهایی را به روی راه حل‌های پیشرفته مدیریت داده‌ها در PHP باز می‌کنند. قدرت ترکیبی آن با XML در انعطاف‌پذیری، قابلیت اطمینان و کارایی نهفته است و آنها را به ابزارهای ضروری در انبار مهمات توسعه دهندگان تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403