بلاگ

امنیت اطلاعات با CEH

امنیت اطلاعات از اساسی‌ترین نگرانی‌های سازمان‌ها و افراد در روزگار دیجیتالی شدن است. هرقدر فناوری پیشرفت می‌کند، پابه‌پای آن نیز تهدیدات سایبری نیز پیشرفت می‌کنند. در وضعیت این‌چنینی، حافظت از داده‌های حساس و حیاتی، به یک دغدغه بزرگ و پر پیچ‌و‌خم برای سازمان‌ها تبدیل می‌شود. در این مورد، گواهینامه CEH (Certified Ethical Hacker) می‌تواند ابزاری قوی برای مستحکم‌سازی امنیت سایبری محسوب شود. این مقاله از بلاگ سایت دوران آکادمی ، به واکاوی امنیت اطلاعات با CEH و نحوه‌ی کمک کردن این گواهینامه به بهتر شدن امنیت داده‌ها می‌پردازد.

دوران آکادامی دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی امنیت و هک اخلاقی به‌همراه اعطای گواهینامه بین‌المللی ارائه می‌دهد.

گواهینامه CEH و اهمیت آن در امنیت اطلاعات

گواهینامه CEH  ، که به معنی هکر اخلاقی معتبر (Certified Ethical Hacker) است، به کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری این امکان را می‌دهد که با شناخت دقیق از تکنیک‌ها و ابزارهای هکری، بتوانند آسیب‌پذیری‌های تمام تجهیزات را شناسایی کرده و واکنش متناسب با تهدید را، ظرف کمترین زمان ممکن نشان دهند. گواهینامه دوره آموزش CEH از سمت سازمان EC-Council صادر می‌گردد و یکی از معتبرترین گواهینامه‌‌ها در شاخه‌های مربوط به امنیت اطلاعات است.

نقش CEH در شناسایی و مدیریت تهدیدات

امنیت اطلاعات با CEH

یکی از اصلی‌ترین مزایای مدرک دوره CEH در امنیت سایبری، توانمندی در شناسایی و مدیریت کردن تهدیدات امنیتی است. هکرهای کلاه سفید (اخلاقی) که گواهینامه دوره CEH را دارند، با به‌کارگیری روش‌های شبیه به هکرهای غیرقانونی، توانایی این را دارند تا نقطه ضعف‌های سامانه‌ها را شناسایی کنند. این شناسایی آن‌ها را قادر می‌سازد که قبل از رخداد حملات واقعی، دست به کار شوند و تمهیداتی را برای پیشگیری در نظر بگیرند و امنیت اطلاعات را مستحکم‌تر سازند.

برای متخصص CEH شدن با ما تماس بگیرید!

بهبود امنیت اطلاعات با CEH چگونه انجام می‌شود؟

CEH دارای دوره‌های آموزشی متعددی است که این دوره‌ها برای هکرهای اخلاقی برگزار می‌شود. این آموزش‌ها شامل تدابیری است که در آن، کلاه سفید‌ها باید به هک‌ها و نفوذهای مختلف حملات سایبری پی‌ ببرند و با بهره‌گیری از ابزارها و ماشین‌های مدرن، نقطه ضعف‌ها را شناسایی کنند. این ابزارها و راه کار‌های فنی، به متخصصان امنیت اطلاعات کمک می‌کند تا در اسرع وقت و بی‌درنگ، عکس‌العمل متناسب با شرایط را نشان دهند و از امنیت شبکه‌ها و در کل داده‌ها پشتیبانی کنند:

تحلیل آسیب‌

پذیری‌ها

مدیریت

 تهدیدات

آموزش و

 آگاهی

تحلیل آسیب‌ پذیری‌ها

با استفاده از دانش امنیت اطلاعات با  CEH، متخصصان، آسیب‌پذیری سیستم‌های مختلف را درک کرده و آماده‌سازی‌های لازم برای بازسازی آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهند. این واکاوی و بررسی ممکن است شامل ارزیابی‌های تنظیم شده و آزمایش‌ها و تست‌های نفوذ باشد که به‌شکل خاصی برای پیدا کردن کم و کاست‌های نهفته و بالقوه طراحی شده‌اند.

مدیریت تهدیدات

کرهای کلاه سفید با به‌کارگیری از دانش امنیت اطلاعات با CEH توانایی این را دارند که تهدیدات سایبری را شبیه‌سازی کنند. این کار به آن‌ها امکان می‌دهد تا به‌طور مؤثر طرح‌های مدیریت تهدید خود را توسعه دهند. این پروسه دربرگیرنده شناسایی و ارزیابی تهدیدات بالقوه و چیدمانِ یک استراتژی‌ مبتکرانه برای رویارویی با آن‌ها می‌باشد.

آموزش و آگاهی

از مهم‌ترین نقش‌های امنیت اطلاعات CEH ، آموزش دادن کارمندان و کارشناسان شرکت‌ها و تقویت آگاهی آن‌ها در مورد تهدیدات سایبری می‌باشد. هکرهای اخلاقی با به‌کارگیری تجربه و علم خود می‌توانند به ریشه‌ای کردنِ فرهنگ امنیتی در سازمان‌ها کمک کنند.

دوران آکادمی ضمن آموزش حرفه‌ای و تخصصی، مدرک بین‌المللی نیز به دانشجویان گرامی اعطا می‌کند.

معضلات امنیت داده و کارکرد CEH در رفع آن‌ها

با اینکه علم آی‌تی و Cyber Security هر روز در حال پیشرفت هستند، هنوز هم تهدیدات تازه و پیچیده‌ای در حال ابداع و پیدایش هستند. این تهدیدات ممکن است از دسته‌ی حمله‌های توسعه یافته و پیچیده‌ای باشند که پیدا کردن و شناخت و درگیری با آن‌ها احتیاج به دانش و تجارب خاصی دارند. گواهینامه دوره CEH با فراهم کردن ابزارها و روش‌های به‌روز، به متخصصان سایبری این توانایی را می‌دهد که به‌طور اثربخش با این چالش‌ها رویارویی کنند. به‌عنوان مثال، حملاتی مانند دیداس (Distributed Denial of Service) و حملات باج‌افزار نیاز به ریشه‌یابی، کاوش و واکنش فوری دارند. هکرهای اخلاقی که گواهینامه دوره آموزش CEH را دارا می‌باشند، توانایی این را دارند که این حملات را شبیه‌سازی کرده و راه‌حل‌هایی برای مواجهه با آن‌ها در دست داشته باشند.

آینده امنیت اطلاعات با CEH

امنیت اطلاعات با CEH

در آینده نزدیک، با وسعت یافتن فناوری‌های جدید و افزایش پیچیدگی تهدیدات سایبری، نقش گواهینامه دوره CEH در امنیت اطلاعات به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. امنیت اطلاعات با CEH نه ‌تنها شناسایی و مدیریت تهدیدات را تسهیل می‌کند، بلکه به برقرار سازی سامانه‌های امنیتی پیشرفته و آموزش پیوسته و  مستمر نیز اهمیت می‌دهد.

امنیت اطلاعات با CEH یک ابزار بسیار موثر در زمینه امنیت اطلاعات است. این ابزار نقش بسیار مهم و اضطراری در شناسایی و مدیریت تهدیدات سایبری دارد. با بهره‌مندی از دوره آموزش CEH و اخذ گواهینامه آن، متخصصان توانایی این را خواهند داشت تا با به‌کار گرفتن تکنیک‌ها و ابزارهای مدرن، امنیت سیستم‌ها و اطلاعات را بهبود دهند و از وقوع حوادث حملات سایبری پیشگیری کنند. در واقع گواهینامه دوره CEH نه فقط یک علم در فناوری، بلکه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در زمینه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات به حساب می‌آید.

در آخر باید گفت♦ امنیت اطلاعات با CEH ♦ به یکی از ملزومات اساسی برای افراد و سازمان‌ها تبدیل شده است که قصد دارد از دارایی‌های دیجیتالی ارزشمند شما حفاظت کند.

جشنواره عید 1403