بلاگ

اهمیت آموزش و یادگیری Mikrotik در شبکه‌های کامپیوتری

دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات امروزی با پیشرفت چشمگیری که داشته، بیش از پیش به متخصصین ماهر و مجرب در زمینه شبکه‌های کامپیوتری نیاز پیدا کرده‌است. یکی از ابزراهای پرقدرت در حوزه شبکه، Mikrotik است. این ابزار با امکانات گسترده و قیمت مناسب در سطح جهانی مورد استقبال و استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله ما Mikrotik را به شما معرفی می‌کنیم و اهمیت آموزش و یادگیری Mikrotik را شرح می‌دهیم.

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های آموزشی Mikrotik، دوران آکادمی است. دانشجویان در این دوران با فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و تمرین روبرو هستند و می‌توانند از این فرصت‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه امنیت شبکه بهره ببرند.

Mikrotik چیست؟

Mikrotik در اصل یک کمپانی لتونیایی‌ست که تجهیزات و نرم‌افزارهای شبکه‌ای تولید می‌کند. از مشهورترین و محبوب‌ترین محصولات این شرکت می‌توانیم به سیستم‌عامل RouterOs اشاره کنیم. این محصول روی انواع تجهیزات مختلف مانند روترها و سوویچ‌ها نصب می‌شود. Mikrotik با داشتن قابلیت‌های متنوعی مثل راه‌اندازی و تنظیمات آسان، در میان افراد متخصص شبکه از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

اهمیت آموزش Mikrotik

همانطور که گفته‌شد، Mikrotik امروزه یک ابزار مهم در این حوزه است. افرادی که قصد دارند در زمینه شبکه آموزش ببینند و یا متخصصانی که می‌خواهند سطح علم و دانش خود را ارتقا بدهند، بهتر است در دوره آموزشی Mikrotik که توسط دوران آکادمی برگزار می‌شود . دوران آکادمی با اساتید حرفه‌ای و مجرب تضمین تخصص در زمینه شبکه و ارتقاء شغلی و یا حتی ورود به بازار کار را به شما عزیزان می‌دهد .

انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت‌های پیشرفته

قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

افزایش نیاز به متخصص Mikrotik

آموزش mikrotik
آموزش mikrotik

انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت‌های پیشرفته

از جمله قابلیت‌های مهم و تکامل‌یافته Mikrotik می‌توان به مدیریت پهنای باند، فایروال، VPN، Qos و... اشاره کرد. این قابلیت‌ها امکان راه‌اندازی شبکه‌های پیچیده را فراهم می‎کنند. همچنین آموزش Mikrotik به متخصصان و در استفاده بهینه ازاین قابلیت‌ها، کمک می‌کند.

آموزش mikrotik

قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

ابزارها و تجهیزات Mikrotik نسبت به اکثریت برندها، قیمت مناسب‌تری دارد. شما با آموزش و یادگیری Mikrotik، می‌توانید میزان هزینه‌های شرکتی که در آن مشغول‌به‌کار هستید را کاهش دهید و همچنان تجهیزات با امکانات و قابلیت‌های مهم و پیشرفته داشته‌باشید.

آموزش mikrotik

افزایش نیاز به متخصص Mikrotik

طبق استقبال بی‌نظیر از تجهیزات Mikrotik در سازمان‌ها و شرکت‌ها، نیاز به متخصصانی که توانایی راه‌اندازی و مدیریت ابن تجهیزات را داشته‌باشند، بیش از پیش احساس می‌شود. ازاین‌رو آموزش Mikrotik می‌تواند از شما یک متخصص بسازد و فرصت‌های شغلی خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

با دوران آکادمی مجازی‌ سازی Mikrotik را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

دوره‌های آموزشی Mikrotik در دوران آکادمی

این دوره مقدماتی به مباحث پایه‌ای شبکه و کار با تجهیزات Mikrotik می‌پردازد. شرکت در این دوره برای افراد تازه‌کار و علاقه‌مند به یادگیری Mikrotik توصیه می‌شود.

این دوره به مباحث پیشرفته‌تر مسیریابی در Mikrotik اختصاص دارد و برای افرادی که قصد دارند در حوزه مسیریابی تخصص پیدا کنند، مناسب است.

این دوره به مباحث مربوط به شبکه‌های بی‌سیم و پیکربندی تجهیزات بی‌سیم Mikrotik می‌پردازد.

Mikrotik Certified Security Engineer (MTCSE)

امنیت شبکه یکی از مباحث مهم در شبکه‌های کامپیوتری است. این دوره به مباحث امنیتی در تجهیزات Mikrotik و روش‌های حفاظت از شبکه می‌پردازد.

آموزش Mikrotik باعث می‌شود تا افراد و متخصصان بتوانند از امکانات پیشرفته این ابزار بره‌مند شوند و شبکه‌های پیچیده و با امنیت بالا را راه‌اندازی کنند. باتوجه به اینکه به این تجهیزات از لحاظ قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و همینطور نیاز به افراد متخصص در این زمینه درحال افزایش است، شما با یادگیری و آموزش Mikrotik می‌توانید به‌راحتی وارد بازار کار شوید و به سازمان‌ها و شرکت‌ها درجهت بهبود عملکردهای شبکه‌های کامپیوتری کمک کنید.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403