بلاگ

برنامه نویسی Net. شامل چه زبان‌هایی است؟

چه در چارچوب Net. تازه کار باشید و چه یک متخصص برنامه نویسی net. باشید، ارزش آن را دارد که برخی از زبان‌های مختلفی را که در طول فرآیند توسعه‌نرم افزار دات نت استفاده می‌شود، درک کنید. بسیاری بر این باورند که دات نت با ویژوال بیسیک یکی است، اما اینطور نیست. دات نت یک پلتفرم توسعه منبع باز است و زبان‌های برنامه نویسی Net. زیادی در آن استفاده می‌شود.

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی NET. ، دوران آکادمی است. دانشجویان در این دوران با فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و تمرین روبرو هستند و می‌توانند از این فرصت‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه برنامه نویسی بهره ببرند.

زبان‌های دات‌نت چیست؟

در اینجا به معرفی چند زبان برنامه‌نویسی Net. می‌پردازیم:

برنامه نویسی دات نت
برنامه نویسی دات نت

آدا

Ada یک زبان برنامه نویسی دات‌نت است که ساخت یافته و شی‌گرا سطح بالا است که از پاسکال مشتق شده است. آدا در اصل برای وزارت دفاع ایالات متحده طراحی شده بود. این زبان پس از آگوستا آدا کینگ، کنتس لاولیس (1815-1852) نامگذاری شد که بسیاری او را اولین برنامه نویس می‌دانند.

برنامه نویسی دات نت

#C

سی شارپ به‌سرعت در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین زبان مایکروسافت است. ترکیبی بین جاوا و سی پلاس پلاس. #C برای همه چیز از برنامه‌نویسی اینترنت اشیا گرفته تا توسعه اپلیکیشن موبایل محبوب است. بسیاری، زبان‌های #C را آسان‌تر از سایر زبان‌های C و جاوا می‌دانند.

برنامه نویسی دات نت

++C

بسیاری از برنامه‌نویسان در حال حاضر با ++C آشنا هستند و به‌راحتی می‌توانند دانش خود را به‌جای یادگیری یک زبان جدید به محیط برنامه نویسی Net. انتقال دهند. ++C یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیاست. بسیاری از برنامه نویسان ++C را یاد می‌گیرند زیرا استخدام آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. در عین حال یادگیری ++C کمی دشوارتر است.

برنامه نویسی دات نت

VBx

گونه‌ای از Visual Basic.NET، VBx یک نسخه پویا از Visual Basic است که از زمان اجرا از زبان پویا استفاده می‌کند.

برنامه نویسی دات نت

PHP

از طریق Phalanger. PHP یکی از شناخته شده‌ترین زبان برنامه نویسی .net مبتنی بر وب است. Phalanger امکان توسعه PHP را از طریق دات نت فراهم می‌کند.

برنامه نویسی دات نت

JScript .NET

یک نسخه کامپایل شده از زبان JScript، JScript.NET گزینه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند سریع و آسان کد تولید کنند.

برنامه نویسی دات نت

Visual Basic .NET(VB.NET)

ویژوال بیسیک داتنت که زمانی محصول پرچمدار زبان برنامه نویسی مایکروسافت بود، یک نسخه بازطراحی شده از ویژوال بیسیک اصلی است که در دهه 1990 عرضه شد. برنامه نویسی با آن آسان است و اغلب در کالج تدریس می‌شود. ویژوال بیسیک همیشه یک زبان بسیار رایج و بسیار محبوب بوده است، به این معنی که ابزارها، تکه‌های کد و کتابخانه‌های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

NET. در حال حاضر از چند زبان پشتیبانی می‌کند؟

فریمورک .NET از 11 زبان برنامه نویسی بومی پشتیبانی می‌کند، به این معنی که این زبان‌ها رسماً توسط مایکروسافت به محیط برنامه‌نویسی دات‌نت معرفی شده‌اند. 50 زبان برنامه نویسی دیگر نیز در لیست زبان برنامه نویسی .Net وجود دارد که زبان‌های غیر مایکروسافتی هستند و توسط نهادهای دیگر پشتیبانی می‌شوند.

با دوران آکادمی برنامه‌نویسی NET. را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

اجزای اصلی فریمورک .Net چیست؟

چارچوب .Net از کتابخانه دات‎‌نت، زمان اجرای زبان مشترک، زمان اجرای زبان پویا، دامنه‌های برنامه، امنیت فریمورک دات‌نت، قابلیت همکاری زبانی متقابل، اجرای کنار هم و سیستم نوع مشترک تشکیل شده است. در دات نت، توسعه دهندگان می‌توانند با برنامه‌های کاربردی ویندوز، برنامه‌های کنسول، برنامه‌های کاربردی وب و خدمات XML کار کنند. نحوه استفاده از فریمورک .Net یک آموزش جدا (و پیچیده) از زبان برنامه نویسی .Net است.

زبان برنامه‌نویسی .Net محبوب چیست؟

محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دات‌نت سی‌شارپ است. سی شارپ یک زبان همه‌منظوره قوی است که در حال افزایش محبوبیت است، با یک جامعه قوی و موارد استفاده زیاد. اگر به‌دنبال یک زبان همه جانبه خوب برای یادگیری هستید، سی شارپ یک انتخاب عالی است. نه تنها یک زبان مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا برای توسعه دات‌نت است، بلکه می‌تواند به‌راحتی به توسعه خارج از چارچوب دات نت نیز منتقل شود.

چندین زبان برنامه‌نویسی .Net برای برنامه‌های کاربردی در چارچوب دات‌نت وجود دارد. برنامه‌های ایجاد شده با استفاده از این زبان‌های برنامه‌نویسی دات نت برنامه‌های موبایل منحصر به فرد، سرویس‌های وب، برنامه‌های دسکتاپ و غیره را ارائه می‌دهند. این بدان معناست که اینها زبان‌هایی هستند که برای توسعه‌دهندگان دات‌نت که روی ایجاد برنامه برای سازمان‌های تجاری کار می‌کنند بسیار مهم و مفید هستند.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403