بوت استرپ BootStrab چیست؟

همه ما با لحظه‌ای که در دنیای وب با یک طراحی جذاب و کاربرپسند برخورد می‌کنیم، آشنا هستیم. این طراحی‌ها نه فقط زیبا و چشم‌نواز هستند، بلکه تجربه کاربری را خیلی بهتر می‌کنند. در این میان، بوت استرپ (BootStrap) به‌عنوان یک فریمورک فوق‎ العاده در بخش طراحی فرانت‌اند، از اهمیت زیادی برخوردار است. این ابزار بسیار قوی به طراح‌های سایت را کمک می‌کند تا با شتاب بیشتر و روش تاثیرگذارتر ظاهر وب ریسپانسیو (واکنش‌گرا) درست کنند. از امکانات آن برای ساختن رابط‌های کاربری گیرا استفاده کنند. در این مقاله دوران اکادمی به علت‌های محبوبیت بوت استرپ و اثر آن بر طراحی فرانت‌اند می‌پردازیم.

اگر به یادگیری HTML و CSS و تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند علاقه‌مند هستید، دوران آکادمی دوره‌های آموزشی متنوع و کاملی را برای شما فراهم کرده است. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا از مبانی ابتدایی تا مفاهیم پیشرفته را فرا بگیرید و مهارت‌های لازم برای طراحی و توسعه وب‌سایت‌های حرفه‌ای را کسب کنید.

بوت استرپ چیست؟

Boot strab یک فریمورک (Framework) متن باز است که توسط توییتر (Twitter) توسعه داده شده است. این فریمورک برای افراد طراح سایت و توسعه‌دهندگان این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به کدنویسی CSS و JavaScript از اول، سایت‌های واکنش‌گرا و چشم‌نواز طراحی نمایند. در اصل، بوت استرپ یک جعبه ابزار است که در داخل آن مجموعه‌ای از وسایل، قالب‌ها و کدهای آماده وجود دارد. با کاربرد بوت استرپ، طراحی صفحات سایت بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌گردد.

دلیل نام‌گذاری بوت استرپ

بوت استرب

نام «Boot strab» به معنای «خودکمک‌سازی» اشاره دارد. این عبارت از فرهنگ عموم نشأت گرفته و به فرآیندی گفته می‌شود که در آن شخص با تکیه بر توانایی خودش، از یک وضعیت دشوار به موقعیتی بهتر انتقال پیدا کند. از این رو دوره آموزش بوت استرپ می‌تواند شما را به‌عنوان یک طراح وب، از کمک‌های بسیاری بی‌نیاز کند.

بوت استرپ و دنیای فرانت اند

فرانت‌اند به آن بخش از وبسایت گفته می‌شود که کاربران به‌طور مستقیم با آن‌ها سرو کار دارند. این موارد طراحی بصری، رابط‌کاربری و تجربه‌کاربری (UI/UX) را در بر دارد. با گذراندن دوره آموزش Boot strab ، طراحان خواهند توانست تا به‌سادگی و با به‌کارگیری کدهای از قبل نوشته شده، وب‌سایت‌های ریسپانسیو ایجاد نمایند که در تمام صفحات نمایش (گوشی و تبلت و…) به‌درستی نمایش داده شود. به زبان ساده‌تر، بوت استرپ مانند یک هنرمند با تجربه می‌باشد که ابزارهای موردنیاز را برای خلق آثار هنری در دسترس طراحان قرار می‌دهد.

آموزش بوت استرپ در دوران آکادمی

آموزش Boot strab در دوران آکادمی به دانش‌پذیران کمک می‌کند تا اولاً کلیات علم طراحی وب را بشناسند. دوره آموزش بوت استرپ دوران آکادمی یاد می‌دهد که چطور این فریمورک قدرتمند را به کار بگیرند و صفحات وبسایت واکنش‌گرا طراحی نمایند. با دوره آموزش Boot strab، دانش‌پذیران پروژه‌های خود را با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتری به کارفرما تحویل خواهند داد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

دلیل محبوبیت بوت استرپ

محبوب بودن دوره Boot strab به یک دلیل خاص مربوط نمی‌شود. در وهله اول، ساده بودن کار با آن حتی افرادی که مبتدی جالب است. آن‌ها می‌توانند با رجوع کردن به مشاهدات و استفاده از الگوهای از قبل درست شده، به آسانی با طراحی کنند. دوم اینکه، بوت استرپ یک اکوسیستم وسیع و فعال دارد که کاربران را یاری می‌کند منابع بی‌شماری برای فراگیری و آموزش Boot strab به‌دست آورند.

قابلیت‌های بوت استرپ

Boot strab دارای قابلیت‌های فراوانی می‌باشد که آن را به یک ابزار کاربردی تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها دارای سیستم شبکه‌ای (Grid System) جهت طراحی سایت‌ها، قالب‌های از قبل آماده، فرم‌ها، نوار ناوبری و موارد دیگر است. به‌علاوه، بوت استرپ پلاگین‌‌هایی دارد که برای افزودن امکانات بیشتر به صفحات وب است. چیزی که می‌تواند به تعامل بهتر با مراجعه کنندگان سایت کمک نماید.

دوران آکادمی پیشنهاد می‌کند که هر کسی علاقه به طراحی سایت دارد، در دوره آموزش بوت استرپ شرکت نماید. استفاده از این فریمورک درب‌های جدیدی را به روی شما خواهد گشود تا طراحی سایت را به گونه‌ای دیگر تجربه کنید. با شرکت در دوره آموزش bootStrap در دوران آکادمی، خواهید توانست تا راه خود را بسیار سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید هموار کنید. این کار شما را به یک طراح وب تبدیل خواهد کرد که دائماً و پیوسته در پی خلق زیبایی‌ها و عملکردهای فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید :