بلاگ

زبان برنامه ‌نویسی جاوا و کاربردهای آن

باید اعتراف کرد که جاوا انقلابی در برنامه‌ نویسی به‌پا کرده است و آن‌را بازتعریف کرده است. جاوا ویژگی‌های مفید زبان برنامه‌نویسی را که قبلاً به‌صورت جداگانه یا به زبان‌های مختلف در دسترس بودند، ترکیب کرده و به ارمغان آورده بود. جاوا یک زبان برنامه‌نویسی و پلتفرم است که توسط Sun Microsystems در سال 1995 منتشر شد. جاوا یک زبان برنامه نویسی امن، سریع و قابل اعتماد است. جاوا در همه‌جا از رایانه‌های شخصی گرفته تا تلفن همراه، ماهواره‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی وجود دارد. در این مطلب دوران آکادمی با جاوا و دوره آموزش برنامه نویسی جاوا بیشتر آشنا خواهید شد.

دوران آکادامی دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی برنامه‌نویسی java به‌همراه اعطای گواهینامه بین‌المللی ارائه می‌دهد.

برنامه نویسی جاوا چیست؟

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که نرم افزاری تولید می‌کند که می‌تواند برای بازی، وب، تجارت، دسکتاپ، پایگاه داده و سایر برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. جاوا در بیشتر دستورالعمل‌های خود به C++/C استناد می‌کند.

تاریخچه زبان برنامه نویسی جاوا

برنامه نویسی جاوا

جاوا توسط Sun Microsystems در اوایل دهه 1990 برای حل مشکل اتصال بسیاری از ماشین‌های خانگی به یکدیگر طراحی شد. در سال 1991 جاوا شروع به کار کرد که در ابتدا به آن “Oak” می‌گفتند. بعدها جاوا برای توسعه برنامه‌های اینترنتی تحت وب محبوب شد. جاوا توسط جیمز گاسلینگ و تیم کوچکی از مهندسان توسعه داده شد. جیمز گاسلینگ به‌عنوان «پدر جاوا» شناخته می‌شود. شعار اصلی جاوا «یک‌بار بنویس، همه‌جا اجرا کن» است. اولین نسخه جاوا 1.0 در سال 1995 توسط Sun Microsystems منتشر شد. اکنون به‌روزترین دوره‌ آموزش برنامه نویسی جاواSun  Microsystem است (بخشی از Oracle Corp).

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

خصوصیات برجسته جاوا

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی ساده، سریع، شی‌گرا، قوی، امن، چند رشته‌ای و مستقل از پلتفرم است. پلتفرم جاوا از چندین برنامه تشکیل شده است که هر کدام بخشی از قابلیت‌های کلی خود را ارائه می‌کنند.

اساساً جاوا از دو بخش تشکیل شده است:

آموزش جاوا

دوره آموزش برنامه نویسی جاوا به شما شرح می‌دهد که چگونه کد از کد منبع و کد بایت استفاده باید کرد. به زبان ساده، کد منبع چیزی است که یک برنامه‌نویس در ویرایشگر متن می‌نویسد، سپس کامپایلر جاوا آن را کامپایل می‌کند و کد بایت تولید می‌کند.

پلتفرم جاوا شامل یک موتور اجرایی، یک کامپایلر و مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها (Library) است که به توسعه برنامه‌ها کمک می‌کند.

ویژگی‌های جاوا

برنامه نویسی جاوا ویژگی‌های بسیار خاصی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با  Cو ++C بسیار بهتر است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

سادگی

یادگیری جاوا آسان است زیرا بسیاری از ویژگی‌های پیچیده C++/C مانند اشاره‌گرها، بارگذاری بیش از حد اپراتور و غیره در جاوا پیاده نمی‌شوند.

امن بودن

برنامه‌های جاوا در JVM اجرا می‌شوند که از دسترسی غیرمجاز به منابع سیستم محافظت می‌کند.

پلتفرم مستقل/قابل حمل

برنامه جاوا را می‌توان بر روی هر نوع ماشینی که شامل هر CPU یا سیستم عاملی باشد اجرا کرد.

معماری بدون جهت‌گیری

از آنجایی که می‌تواند بر روی هر سیستم عاملی اجرا شود، بنابراین از نظر معماری خنثی است.

قدرت

زبان برنامه‌ نویسی جاوا به‌دلیل داشتن مدیریت حافظه قوی، بدون اشاره‌گر، مدیریت استثنا، مکانیسم بررسی نوع، مستقل از پلتفرم قوی است.

عملکرد چند رشته‌ای

جاوا به ما اجازه می‌دهد برنامه‌ای بنویسیم که می‌تواند چندین کار را همزمان انجام دهد.

شی‌گرایی

جاوا از مدل OOPs پیروی می‌کند که به شکستن کدهای پیچیده به اشیاء قابل فهم کمک می‌کند.

با دوران آکادمی برنامه‌نویسی جاوا را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

مزایای دوره آموزش جاوا

کسب مهارت در کدنویسی جاوا می‌تواند به شما کمک کند تا به‌عنوان یک کاندیدا برای فرصت‌های برنامه نویسی برجسته شوید. مزایای اضافی دوره کد نویسی جاوا عبارتند از:

یکی از ساده‌ترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری، دوره جاوا است که معمولا سریعتر از زبان‌های دیگر در آموزشگاه‌ها و دوران آکادمی آموزش داده می‌شود.

Read More

بعلاوه دوره‌ آموزش برنامه نویسی جاوا ، تعداد زیادی منابع اینترنتی تجاری و رایگان برای یادگیری جاوا وجود دارد.

Read More

جاوا ممکن است برای ایجاد همه چیز؛ از برنامه‌های تجاری گرفته تا سرورهای کاربردی مورد استفاده قرار گیرد، که آن را به یک تخصص بسیار مورد توجه در زمینه توسعه نرم افزار و برنامه نویسی تبدیل می‌کند.

Read More

برندهای پیشرو به‌طور فزاینده‌ای از جاوا استفاده می‌کنند و دوره برنامه نویسی جاوا یکی از پر طرفدار ترین زبان‌ها است.

Read More

تخصیص و توزیع حافظه داینامیک (که اصطلاحاً جمع‌آوری زباله نامیده می‌شود) توسط جاوا پشتیبانی می‌شود.

Read More

توانایی جاوا برای کار همزمانی و چند رشته‌ای آن را به یک زبان بسیار پاسخگو (responsive) و تعاملی تبدیل می‌کند که عملکرد عالی را ارائه می‌دهد.

Read More

برنامه نویسی جاوا توسط مشاغل در سراسر جهان برای ایجاد وب و اپلیکیشن‌هایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند استفاده می‌شود. گذراندن دوره جاوا و تسلط بر این زبان برنامه نویسی نشان می‌دهد که شما نیاز ضروری برای ورود به صنعت نرم افزار یا توسعه اپلیکیشن را برآورده کرده‌اید. برای آموزش جاوا همراه با برترین اساتید کشور، می‌توانید در دوره جاوا دوران آکادمی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403