بلاگ

زبان برنامه نویسی PHP و کاربردهای آن

PHP یک زبان برنامه‌ نویسی منبع باز و سمت سرور (server-side) است که می‌تواند برای ایجاد وب سایت‌ها، برنامه‌ها، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و موارد دیگر استفاده شود. این یک زبان همه منظوره پرکاربرد است که می‌تواند با HTML مطابق شود. این قابلیتِ تطبیق با HTML به این معنی است که زبان برنامه نویسی PHP در بین توسعه دهندگان بسیار محبوب است زیرا به ساده سازی کد HTML کمک می‌کند. لازم به ذکر است که شما عزیزان و مشتاقان حوزه برنامه‌نویسی می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی PHP دوران آکادمی شرکت کنید و متخصص شوید و مهارت کسب کیند.

دوران آکادامی دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی برنامه‌نویسی PHP به‌همراه اعطای گواهینامه پایان دوره ارائه می‌دهد.

PHP مخفف چیست؟

برنامه نویسی پی اچ پی

PHP مخفف «Personal Home Page» است. این مخفف با توسعه زبان از زمان راه اندازی آن در سال 1994 ایجاد شده است تا ماهیت آن را با دقت بیشتری منعکس کند.

از زمان انتشار آن، تا سال 2022، 8 نسخه از PHP منتشر شد که در حال حاضر نسخه 8.1 انتخاب محبوبی در میان کسانی است که از زبان برنامه نویسی PHP در وب سایت‌های خود استفاده می‌کنند. هم اکنون دوره آموزش زبان برنامه نویسی PHP در دورآن آکادمی در بالاترین سطح کیفیت آموزشی، برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

PHP برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

برنامه نویسی PHP را می‌توان برای بیشتر مواردی که یک توسعه دهنده نرم افزار به آن نیاز دارد استفاده کرد. با این حال، سه حوزه اصلی وجود دارد که پی‌اچ‌پی در آن رونق دارد:

  • 1- برنامه نویسی سمت سرور

    اسکریپت سمت سرور نقطه قوت اصلی PHP است. اگر تازه در حال یادگیری کدنویسی هستید و می‌خواهید اسکریپت‌های سمت سرور را کشف کنید، PHP یک زبان عالی برای یادگیری است. برای کرک کردن با اسکریپت نویسی سمت سرور PHP، باید یک تجزیه کننده PHP، وب سرور و مرورگر وب داشته باشید.

  • 2- برنامه نویسی خط فرمان

    برنامه نویسی خط فرمان (Command-line) برای اسکریپت‌های ساخته شده با استفاده از cron (لینوکس) یا Task Scheduler (ویندوز) ایده آل است. همچنین برای پردازش متن ساده عالی است.

  • 3- نوشتن اپلیکیشن‌های دسکتاپ

    زبان برنامه نویسی PHP شاید بهترین زبان برای ایجاد برنامه‌های دسکتاپ نباشد، اما برای توسعه‌دهندگان وب پیشرفته، گزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود در اختیار قرار می‌دهد. PHP کاربردهای دیگری دارد. به‌عنوان مثال، در جمع‌آوری داده‌های فرم، رمزگذاری داده‌های کاربر و ارسال و دریافت کوکی‌ها عالی است. یکی از ویژگی‌های مهم PHP که آن را بسیار قابل استفاده می‌کند این است که با تمام سیستم‌عامل‌های اصلی سازگار است، بنابراین می‌توانید بدون توجه به نوع فناوری‌هایی که استفاده می‌کنید، کدنویسی کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

چگونه از زبان برنامه نویسی PHP استفاده کنیم؟

برای کدنویسی موثر در PHP سه مورد اصلی نیاز است:

تجزیه کننده PHP
0%
وب سرور
0%
مرورگر وب
0%
1. تجزیه کننده PHP

تجزیه کننده، کد PHP را می‌گیرد و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک نمایش بصری از ساختار زبان را خروجی می‌دهد که منبع را در قالبی خواناتر برای ماشین‌ها قرار می‌دهد.

2. وب سرور

 سرور برنامه‌ای است که فایل‌های PHP شما را برای تشکیل صفحات وب اجرا می‌کند.

3. مرورگر وب

مرورگر به شما این امکان را می‌دهد که صفحه PHP را مانند هر محتوای دیگری در وب از طریق سرور مشاهده کنید.

با دوران آکادمی برنامه‌نویسی PHP را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

چه کسانی از PHP استفاده می‌کنند؟

برنامه نویسی php

اگرچه PHP تا حدود زیادی قدیمی شده است، اما همچنان در میان برخی از شناخته شده‌ترین سازمان‌ها و وب‌سایت‌های جهان استفاده می‌شود. در زیر تنها تعداد انگشت شمار از شرکت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند آورده شده است:

  • فیس‌بوک
  • ویکی‌پدیا
  • وردپرس
  • Etsy
  • Slack

بنابراین، اگرچه ممکن است دیگر از نظر محبوبیت در رتبه اول نباشد، اما یادگیری PHP هنوز یک سرمایه‌گذاری مفید برای توسعه دهندگان است. شما می‌توانید دوره آموزش PHP را در آموزشگاه دوران آکادمی ، در سطح حرفه‌ای بگذرانید.

قبل از ورود به دوره PHP، در ابتدا یادگیری HTML بسیار مفید است و شما را به بهترین نحو در مسیر خود برای بهره‌مندی حداکثری از PHP قرار دهد. همچنین دوران آکادمی دوره های آموزش HTML را نیز در کنار دوره Php برای علاقه‌مندان به این زبان‌های برنامه‌نویسی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403