بلاگ

گواهینامه امنیت سایبری شرکت Fortinet

برنامه صدور گواهینامه امنیت سایبری شرکت Fortinet  با نام اختصاری (NSE) یا Fortinet Network Security Expert با معادل فارسی «کارشناس امنیت سایبری» است. این برنامه طی چندین سال توسط شرکت فورتینت به دقت تحقیق و طراحی شده است تا در مقابل  تهدیداتی که به‌سرعت در حال تحول هستند و همچنین نیازهای بازار کار رسیدگی کند. هدف اصلی گواهی امنیت سایبری شرکت Fortinet برآوردن نیازهای امنیتی فعلی و آتی است. همچنین. فورتینت می‌خواهد تضمین ‌کند که برنامه گواهینامه NSE در خط مقدم تخصص امنیت شبکه باقی خواهد ماند.

” NSE افراد حرفه‌ای را برای مشاغل حیاتی امنیت سایبری آماده می‌کند”

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های آموزشی Fortinet، دوران آکادمی است. دانشجویان در این دوران با فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و تمرین روبرو هستند و می‌توانند از این فرصت‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه امنیت سایبری بهره ببرند.

گواهینامه Fortinet NSE

آزمون دوره Fortinet شامل طیف گسترده‌ای از دوره‌های خودخوان (رایگان) و استاد محور است. همچنین شامل تمرینات عملی‌ای است که تسلط بر مفاهیم پیچیده امنیت سایبری را هدف قرار می‌دهد. هر برنامه آزمون سطوح خاصی از تخصص امنیت سایبری را از پایه تا معماری ارزیابی می‌کند.

مزایای گواهینامه دوره Fortinet NSE

گواهینامه Fortinet

1. یک مسیر اثبات شده برای تخصص و سودآوری

با دریافت گواهی امنیتی شرکت Fortinet می‌توان به‌طور یکپارچه و خودکار سراسر سطوح حملات دیجیتال را خنثی کرد. دستگاه‌های حیاتی، داده‌ها، برنامه‌ها و اتصالات را از مرکز داده تا ابر تا دفتر کار خانگی را ایمن می‌کند. همچنین به شرکا امکان دسترسی سریع‌تر به Engage Specializations و مزایای مرتبط را می‌دهد. این به آن‌ها امکان می‌دهد تا تخصص خود را با گسترش کسب و کارشان افزایش دهند. همچنین هدف دوره آموزش NSE برای بهره‌وری منابع و سودآوری نیز کاربرد دارد.

گواهینامه Fortinet

2. اعتبار اثبات شده

گواهینامه NSE به‌عنوان یک رهبر جهانی در صنعت خود شناخته شده است. همراه با راه حل‌های امنیتی پیشرو در صنعت Fortinet، بیش از 1200 پتنت، اطلاعات تهدید با رتبه برتر، و پیشگامی در گزارش‌های تحلیلگران مستقل است. اعضایی که گواهینامه دریافت می‌کنند، اعتبار زیادی را هنگام تعامل با مشتریان در چنته دارند.

گواهینامه Fortinet

3. بالا بردن امنیت سرمایه‌گذاری مشتریان

کارمندانی که در دوره‌های امنیت سایبری Fortinet دارای گواهینامه‌های سطح بالا هستند (سطح 7 و 8 NSE) دانش کار بر روی پروژه‌های بزرگتر و چالش برانگیزتر را دارند که آن‌ها به یک حامی واقعی مشتری تبدیل شوند و روابط بلندمدت و سودآوری ایجاد می‌کنند. سطوح پیشرفته و خبره NSE، شرکا را قادر می‌سازد تا به نگرانی‌های امنیتی در حال رشد، در حال گسترش و پیچیده مشتریان خود رسیدگی کنند.

گواهینامه Fortinet

4. عامل متمایز کننده در بازار امنیت سایبری

همانطور که اعضا با شرکت در دوره‌های گواهینامه امنیت سایبری شرکت Fortinet خود پیشرفت می‌کنند، مزایای برنامه مشارکت نیز گسترش می‌یابد. نه تنها به اعضا اجازه می‌دهد تا سطوح برنامه را بالا ببرند (که مزایای‌ بیشتری به‌همراه دارد)، اعضا یا همان شرکا نیز نزد Fortinet شناخته شده‌تر می‌شوند و به برنامه تخصصی Fortinet دسترسی دارند و تعهد Fortinet به کانال را از طریق برنامه Engage Partner تجربه می‌کنند.

گواهینامه Fortinet

5. رشد استعدادهای تیم داخلی

به‌دلیل کمبود متخصصان امنیت سایبری، بسیاری از شرکا از دوره آموزش NSE برای رشد استعداد درون سازمانی استفاده می‌کنند. دوره گواهینامه Fortinet می‌تواند یک کارمند مشتاق و با انگیزه سطح 1 یا 2 را به سطح بعدی برساند. اگرچه سرمایه‌گذاری روی کارمندان زمان می‌برد، اما این یک راه عالی برای شرکا برای ایجاد پیشرفت حرفه‌ای، افزایش حفظ کارکنان و ارائه فرصت‌های جدید برای آن دسته از کارکنانی است که مایل به یادگیری هستند و برای ارتقای شغلی خود زمان می‌گذارند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

در زیر لیستی از تمام گواهینامه های NSE به همراه شرایط لازم برای دریافت گواهینامه شما آمده است. برای دسترسی به دوره های خودخوان  و مشاهده اطلاعات دقیق در مورد الزامات، پیش نیازها، صدور گواهینامه مجدد، مدت دوره ها و لابراتورها، برنامه کلاس‌ها و موارد دیگر، با کارشناسان دوران آکادمی تماس حاصل فرمایید.

مخاطبان دوره
نحوه دریافت گواهینامه
موضوع گواهینامه
نام گواهینامه
ما این دوره را برای کارشناسان شبکه و امنیت که از راهکارهای Fortinet استفاده می کنند توصیه می کنیم. علاوه بر آموزش رسمی، شما باید با انواع شبکه های پیچیده تجربه داشته باشید و بتوانید مشکلات امنیتی پیچیده را حل کنید.
شما باید هم در آزمون کتبی و هم در آزمون عملی قبول شوید.
کارشناس معتبر Fortinet (FCX) در صدور گواهینامه امنیت سایبری دانش جامع و تخصصی شما را در زمینه طراحی، پیکربندی و عیب یابی امنیت شبکه برای شبکه های پیچیده تایید می کند. برای امتحان کتبی و عملی، داوطلبان باید دارای تجربه مرتبط دراین صنعت باشند. توصیه می‌شود که داوطلبان دوره‌های آموزشی مناسب برای صدور گواهینامه حرفه‌ای و متخصص راه حل را بگذرانند و تجربه گسترده‌ای با محصولات Fortinet در یک محیط تولید داشته باشند.
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های امنیتی پیشرفته Fortinet OT نیاز دارند.(اتوماسین های صنعتی و ابزار دقیق)
باید در آزمون اصلی قبول شوید
گواهینامه FCSS در OT Security توانایی شما را در طراحی، مدیریت، نظارت و عیب‌یابی راه‌حل‌های امنیتی Fortinet OT تأیید می‌کند. این برنامه آموزشی زیرساخت های امنیتی OT را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد.
گواهینامه FCSS در OT Security
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های پیشرفته عملیات امنیتی Fortinet نیاز دارند.
شما باید یکی از امتحانات انتخابی را قبول کنید.
گواهینامه FCSS در عملیات امنیتی توانایی شما را برای طراحی، مدیریت، نظارت و عیب‌یابی راه‌حل‌های عملیات امنیتی Fortinet تأیید می‌کند. این برنامه آموزشی زیرساخت های عملیات امنیتی را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد.
گواهینامه FCSS در عملیات امنیتی
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های امنیتی شبکه Fortinet پیشرفته نیاز دارند.
شما باید در آزمون اصلی و یک آزمون انتخابی قبول شوید.
گواهینامه FCSS در امنیت شبکه توانایی شما در طراحی، مدیریت، نظارت و عیب یابی راه حل های امنیتی شبکه Fortinet را تایید می کند. این برنامه آموزشی زیرساخت های امنیت شبکه را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد.
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های امنیتی پیشرفته Fortinet SASE نیاز دارند.
شما باید دو آزمون اصلی را پشت سر بگذارید.
گواهینامه FCSS در Secure Access Service Edge (SASE) توانایی شما را برای طراحی، مدیریت، نظارت و عیب‌یابی راه‌حل‌های Fortinet SASE تأیید می‌کند. این برنامه آموزشی زیرساخت های SASE را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد.
گواهینامه FCSS در Public Cloud Security
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های پیشرفته امنیت ابر عمومی Fortinet نیاز دارند.
شما باید امتحان اصلی را قبول کنید.
گواهینامه FCSS در Public Cloud Security توانایی شما را در طراحی، مدیریت، نظارت و عیب‌یابی راه‌حل‌های ابر عمومی Fortinet تأیید می‌کند. این برنامه آموزشی زیرساخت های ابر عمومی را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد
گواهینامه FCSS در Public Cloud Security
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای طراحی، مدیریت، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل راه حل های پیشرفته Fortinet ZTA نیاز دارند.
شما باید امتحان اصلی را قبول کنید.
گواهینامه FCSS in Zero Trust Access (ZTA) توانایی شما را در طراحی، مدیریت، نظارت و عیب یابی راه حل های Fortinet ZTA تایید می کند. این برنامه درسی زیرساخت های ZTA را با استفاده از راه حل های پیشرفته Fortinet پوشش می دهد.
گواهینامه FCSS in Zero Trust Access (ZTA)
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که برای استقرار، مدیریت و تجزیه و تحلیل دستگاه های عملیات امنیتی Fortinet به تخصص نیاز دارند.
شما باید دو آزمون انتخابی را بگذرانید.
گواهی FCP در عملیات امنیتی توانایی شما در ایمن سازی شبکه ها و برنامه ها را با استقرار، مدیریت و نظارت بر محصولات عملیات امنیتی Fortinet تأیید می کند. این برنامه درسی وظایف روزمره مربوط به دستگاه های عملیات امنیتی Fortinet را پوشش می دهد.
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص مورد نیاز برای استقرار، مدیریت و تجزیه و تحلیل دستگاه های امنیتی شبکه Fortinet نیاز دارند.
شما باید در آزمون اصلی و یک آزمون انتخابی قبول شوید
گواهینامه FCP در امنیت شبکه، توانایی شما در ایمن سازی شبکه ها و برنامه ها را با استقرار، مدیریت و نظارت بر محصولات امنیتی شبکه Fortinet تأیید می کند. این برنامه درسی وظایف روزمره مربوط به دستگاه های امنیتی شبکه Fortinet را پوشش می دهد.
گواهینامه FCP در امنیت شبکه،
ما این گواهی را برای کسانی توصیه می کنیم که به تخصص لازم برای استقرار، مدیریت و تجزیه و تحلیل دستگاه های امنیتی ابری عمومی Fortinet و ماشین های مجازی نیاز دارند.
شما باید یک امتحان اصلی و یک امتحان انتخابی را بگذرانید.
گواهی FCP در Public Cloud Security توانایی شما برای ایمن سازی برنامه های ابری را با استقرار، مدیریت و نظارت بر محصولات ابر عمومی Fortinet تأیید می کند. این برنامه درسی وظایف روزمره مربوط به دستگاه های ابری عمومی و ماشین های مجازی Fortinet را پوشش می دهد.
ما این گواهی را برای کسانی که نیاز به اجرای تنظیمات و وظایف نظارتی سطح بالا در دستگاه های فورتی گیت و مدیران امنیت شبکه شرکت های کوچک و متوسط دارند توصیه می کنیم.
شما باید دوره FortiGate Operator را بگذرانید و در آزمون قبول شوید.
Fortinet Certified Associate (FCA) در گواهی امنیت سایبری توانایی شما را برای اجرای عملیات سطح بالا در دستگاه FortiGate تأیید می کند. این برنامه درسی اصول عملکرد رایج ترین ویژگی های FortiGate را پوشش می دهد.
Fortinet Certified Associate (FCA)
ما این گواهی را به متخصصان سطح مبتدی امنیت سایبری و همه کسانی که مایلند حرفه ای در امنیت سایبری دنبال کنند توصیه می کنیم.
شما باید یک دوره اصلی و یک دوره انتخابی را بگذرانید.
مبانی گواهی شده Fortinet (FCF) در گواهینامه امنیت سایبری تأیید می کند که شما بر مهارت ها و دانش فنی لازم برای هر نقش شغلی در سطح پایه در امنیت سایبری تسلط دارید. این برنامه درسی دوره هایی را ارائه می دهد که چشم انداز تهدید امروز و مبانی امنیت سایبری را پوشش می دهد.
مبانی گواهی شده Fortinet (FCF) در گواهینامه امنیت سایبری

جلسات زنده ارائه شده در محل (حضوری) یا آنلاین (از طریق یک برنامه کلاس مجازی) شامل محتوای آموزشی استاندارد NSE در کلاس‌های برنامه ریزی شده عمومی یا خصوصی است. کلاس‌ها توسط استاتید مجرب دوران آکادمی برگزار می‌شود.

دوره‌های خصوصی نیز شامل امکان سفارشی‌سازی محتوا آموشی طبق نیاز مشتری است.

ضمن اینکه اساتید آموزش‌ها را ارائه می‌کنند، برای دانش‌پذیران دسترسی به لابراتورهای تعاملی را نیز فراهم می‌کنند تا دانش‌پذیران، علوم تئوری‌ به‌دست آمده را با فعالیت‌های عملی تقویت کنند.

شرکت Fortinet برنده جوایز امنیت سایبری آموزش و گواهینامه‌های امنیت را از طریق موسسه آموزشی خود و برنامه‌های مختلف آن معرفی می‌‌کند. برنامه صدور گواهینامه NSE دارای هشت سطح آموزش و گواهینامه طراحی شده است تا به حرفه‌ای ها اعتبار مستقلی از مهارت‌ها و تجربه امنیت شبکه خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403