بلاگ

آموزش ITIL را از کجا شروع کنیم؟

امروزه با افزایش گستره IT و اهمیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، آموزش و یادگیری چارچوب مدیریتی مثل ITIL (Information Technology Infrastructure Library) بسیار مهم و ضروری شده‌است. ITIL درواقع یکی از برجسته‌ترین و پرکاربردترین چارچوب مدیریتی در خدمات آی‌تی است. این چارچوب به سازمان‌ها و شرکت‌ها در بهبود خدمات IT و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آموزش ITIL را از کجا شروع کنم؟ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا مراحل آموزش آی‌تی‌آی‌ال را بیان کنیم و دوره معتبر آموزشی ITIL در آموزشگاه دوران آکادمی را به شما مشتاقان حوزه IT معرفی کنیم.

یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های آموزشی  آی‌تی‌آی‌ال دوران آکادمی است. دانشجویان در این دوران با فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و تمرین روبرو هستند و می‌توانند از این فرصت‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بهره ببرند.

1. آشنایی اولیه با ITIL

قبل از هر چیزی بهتر است شما را با مفاهیم پایه‌ی و اصولی آی‌تی‌آی‌ال آشنا کنیم. شما میتوانید با مطالعه منابع و رفرنس‌های آنلاین و کتاب‌ها شروع کنید. در دنیای اینترنت منابع بسیاری وجود دارد که کاملا رایگان هستند و می‎توانید به ‌راحتی از آن‌ها بهره ببرید. سایت‌هایی مثل AXELOS و ITSM استفاده کنید.

2. انتخاب دوره‌های آموزشی مناسب

از مهم‌ترین ارکان آموزش، انتخاب دوره آموزشی جامع و کامل است. ما به شما ثبت نام در دوره‌های آموزشی معتبر آی‌تی‌آی‌ال را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین  مراکز آموزشی که در ارائه دوره‌های ITIL تجربه بسیاری دارد و دوره‌هایی با آموزش حرفه‌ای و کیفیت بالا ارائه می‌دهد، آموزشگاه آکادمی دوران است. دوران آکادمی با مدرسان مجرب و حرفه‌ای و محتوای به‌روز و آپدیت شده، دوره‌های آموزشی آی‌تی‌آی‌ال را سطئح مختلف مقدماتی تا پیشرفته ارائه می‌کند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دوره‌ها و اساتید با مشاورین دوران آکادمی در ارتباط باشید.

آموزش ITIL را از کجا شروع کنیم؟

دوره‌های آموزشی ITIL در دوران آکادمی

دوره ITIL Foundation

دوره ITIL Foundation مقدماتی است و مفاهیم پایه‌ای ITIL  را پوشش می‌دهد. ما این دوره را به افرادی که به‌تازگی با ITIL آشنا شده‌اند، توصیه می‌کنیم.

دوره پیشرفته ITIL

دانش‌پذیران بعد از گذراندن دوره Foundation می‌توانند در دوره‌های Advanced شرکت کنند. در دوره‌های پیشرفته موضوعات خاص‌تر و پیشرفته‌تری مثل استراتژی خدمات ITIL، طراحی خدمات و بهبود مستمر خدمات پراخته می‌شود.

3. دریافت گواهینامه‌های ITIL

یکی از اهداف مهم و اصلی دانش‌پذیران از شرکت در دوره‌های آموزش آی‌تی‌آی‌ال، دریافت گواهینامه معتبر و بین‌المللی ITIL است. این مدرک نمایان تسلط شما بر مفاهیم و اصول ITIL است و تاثیر چشمگیری در پیشرفت شغلی شما دارد. شما باید در ابتدا دوره‌های آموزشی ITIL را شرکت کنید سپس بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه، در آزمون مرتبط شرکت کرده و گواهینامه ITIL را کسب کنید.

4. تمرین و استفاده عملی از ITIL

آموزش ITIL فقط به گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت مدرک محدود نمی‌شود. شما برای تسلط کامل بر ITIL باید علاوه‌بر آموختن مفاهیم اصولی، برروی پروژه‌های عملی نیز کار کنید و مهارت عملی خود را بالا ببرید. می‌توانید با شرکت در پروژه‌های واقعی یا استفاده از ابزارهای ITSM، مهارت‌های خود را تقویت کنید.

با دوران آکادمی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ITIL را حرفه‌ای آموزش ببینید و متخصص شوید.

آموزش ITIL یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای افرادی‌ست که در زمینه IT فعالیت می‌کنند. شما با گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر مثل دوره‌های ITIL در دوران آکادمی، می‌توانیدمفاهیم و اصول ITIL را به‌خوبی فرا گیرید. از آشنایی ابتدایی با مفاهیم مقدماتی ITIL گرفته تا دریافت گواهینامه و استفاده عملی از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به یک مدیر خدمات IT متخصص تبدیل شوید.

با شروع یادگیری آی‌تی‌آی‌ال از همین امروز، می‌توانید نقش مهمی در بهبود خدمات IT سازمان خود ایفا کنید.

بیشتر بخوانید :

جشنواره عید 1403